
REGULAMIN USŁUG
§1 DEFINICJE
- Regulamin – niniejszy Regulamin, w którym omawiane są zasady współpracy między Klientami a firmą Łukasz Jastrzębowski Dreambinger Modelowanie i druk 3D (zwaną dalej: „Firmą” lub „Dreambinger”) z siedzibą w Dębnicy Kaszubskiej przy ul. Sosnowa 37 oraz określa zasady i warunki świadczenia usług przez Firmę.
- Klient – osoba fizyczna, prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadającą osobowości prawnej, która zdecyduje się korzystać z usług Firmy.
- Usługodawca – to Firma „Dreambinger”.
- Witryna internetowa– domena internetowa www.dreambinger.pl i strony internetowe stanowiące część składową domeny, za pośrednictwem której Firma świadczy swoje usługi.
- Dni robocze – dni tygodnia od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
- Umowa – oznacza umowę zawieraną pomiędzy Usługodawcą a Klientem, której przedmiotem jest sprzedaż Towarów, dostarczenie Treści Cyfrowych albo świadczenie Usług Elektronicznych na rzecz Klienta.
- Towar – oznacza produkt rozumiany jako rzecz ruchoma lub produkt cyfrowy wykonywane indywidualnie w ramach Umowy zawartej pomiędzy Firmą a Klientem.
- Usługi elektroniczne – oznacza nieodpłatne usługi świadczone drogą elektroniczną przez Firmę na rzecz Klienta za pośrednictwem Witryny internetowej (formularz wyceny).
- Godziny robocze – oznaczają zakres czasu pomiędzy godziną 08:00 a 16:00 czasu Środkowoeuropejskiego.
§2 POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Wszelkie prawa do Firmy, w tym majątkowe prawa autorskie, prawa własności intelektualnej do jego nazwy, jego Witryny internetowej, a także do wzorców, formularzy, logotypów zamieszczanych na stronie internetowej Firmy (z wyjątkiem logotypów i zdjęć prezentowanych na stronie internetowej Firmy w celach prezentacji Towarów, do których to prawa autorskie należą do podmiotów trzecich) należą do Usługodawcy, a korzystanie z nich może następować wyłącznie w sposób określony i zgodny z Regulaminem oraz za zgodą Usługodawcy wyrażoną na piśmie.
- Zakazane jest dostarczanie przez Klienta treści o charakterze bezprawnym oraz wykorzystywanie przez Klienta Firmy, strony internetowej Firmy, w sposób sprzeczny z prawem, dobrymi obyczajami lub naruszający dobra osobiste osób trzecich.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do zmiany Oferty.
§3 USŁUGI ELEKTRONICZNE
- Firma świadczy na rzecz Klienta nieodpłatne Usługi Elektroniczne związane z Firmą w postaci formularza wyceny.
- Firma umożliwia Klientowi przeglądanie dostępnego w Witrynie internetowej wybranego przez Usługodawcę portfolio oraz spisu oferowanych usług wraz z treścią informacyjną oraz przesłanie formularzu wyceny, który jest Usługą Elektroniczną będącą formularzem kontaktowym i stanowi podstawę do wyceny oferowanych przez Firmę usług. Przesłanie formularza wyceny nie wymaga rejestracji ani podawania wrażliwych danych personalnych.
- Klient ma możliwość zapoznania się z zakresem wykonywania usług przez Firmę, dzięki udostępnionemu w Witrynie internetowej portfolio i treści pisemnej. Na tej podstawie Klient może zorientować się, czy Usługodawca dysponuje odpowiednimi umiejętnościami i warsztatem pracy.
§4 SKŁADANIE ZAMÓWIEŃ
- Formularz wyceny nie zawiera umowy pomiędzy Klientem i Firmą i nie posiada mocy prawnej, stanowi wstęp do konwersacji, mającej na celu zawarcie Umowy.
- Klient wypełnia udostępnione formularze wyceny w oparciu o zawarte w nich pola tekstowe, a następnie przesyła wypełniony formularz wyceny klikając przycisk „Wyślij wiadomość” znajdujący się pod formularzem.
- Usługodawca po otrzymaniu formularza dokonuje wyceny usługi, tj. szacuje ilość roboczogodzin i spodziewany koszt wykonania usługi i w ciągu 48 godzin liczonych od godziny nadesłania formularza przekazuje na adres poczty elektronicznej, wskazanej przez Klienta w formularzu, kwotę wykonania Usługi.
- Nadesłana kwota wykonania usługi stanowi zaproszenie do zawarcia Umowy pomiędzy Klientem i Firmą, którą Klient może odrzucić bez konsekwencji.
- Brak odpowiedzi zwrotnej w ciągu 4 dni roboczych ze strony Klienta na treści wysyłane przez Usługodawcę przed zawarciem Umowy są uznawane jako odrzucenie oferty Usług ze strony Klienta i nie pociągają za sobą konsekwencji.
- W przypadku nadesłania odpowiedzi zwrotnej przez Klienta po określonym terminie konwersacja celem zawarcia Umowy jest kontynuowana.
- Nagminne opóźnienia w komunikacji ze strony Klienta mogą stanowić podstawę do odstąpienia przez Firmę od dalszych prób zawarcia Umowy z tytułu niewiarygodności Klienta
- Umowa zostaje zawarta pomiędzy Klientem i Firmą w momencie obustronnego zaakceptowania warunków Umowy i podpisania przez Klienta i Usługodawcę Umowy lub poprzez potwierdzenie zlecenia metodami cyfrowymi, jak przesłanie słownego potwierdzenia zlecenia Usługi za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres Firmy bok@dreambinger.pl lub innego środka komunikacji, używanego przez Firmę, po którym Usługodawca potwierdza przyjęcie zlecenia Usługi. Konwersacja bez wyraźnego obustronnego potwierdzenia zlecenia Usługi za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie jest uznawana za nieważną.
§5 REALIZACJA ZAMÓWIEŃ
- Usługodawca jest zobowiązany dostarczyć w określonym w Umowie terminie zamówiony produkt. Usługodawca określi potrzebną ilość dni do wykonania zlecenia i poinformuje o tym Klienta przed zawarciem Umowy.
- Podczas okresu wykonywania postanowień Umowy Klient ma prawo do wysłania zapytania o postępy oraz zdjęcia progresu prac oraz otrzymać odpowiedź ze strony Firmy, zawierającą żądane informacje.
- Firma zastrzega sobie prawo do informowania Klienta o postępie prac i wysyłania zdjęć wykonywanych prac z zapytaniem o akceptację dotychczasowych postępów w przypadku krytycznych detali, mających wpływ na postęp dalszych prac. Do krytycznych detali zalicza się ale nie ogranicza m.in.: siatka tworzonego modelu, której geometria definiuje nanoszone dalsze detale i której późniejsza modyfikacja przyczyni się do degeneracji tych detali, rozmieszczenie części składowych tworzonego modelu, geometrie w modelu niewynikające z dostarczonych przez Klienta danych technicznych, będące wynikiem optymalizacji modelu przykładowo na potrzeby druku 3D.
- W zależności od specyfiki wykonywanej Usługi, wymienione w punkcie 3. zapytanie może spowodować:
- Wstrzymanie dalszych prac do czasu uzyskania odpowiedzi ze strony klienta, do listy problemów zalicza się ale nie ogranicza m.in.: brak niezbędnych do dalszego postępu prac wymiarów, napotkane krytyczne problemy związane z Usługą, a które wynikły dopiero w czasie wykonywania Usługi;
- Odłożenie w czasie prac nad wykonywanym detalem, w tym czasie reszta tworzonego modelu jest dalej wykonywana do momentu, gdy omawiany szczegół spowoduje blokadę dalszych postępów wykonania Usługi.
- Usługodawca zobowiązuje się do poinformowania Klienta o wpływie wysłanego zapytania na dalsze postępy prac oraz skorzystania z każdego środka komunikacji udostępnionego przez Klienta, jeśli zapytanie spowoduje opóźnienia, celem poinformowania o wstrzymaniu prac.
- W przypadku zapytania wstrzymującego dalsze prace okres oczekiwania przez Usługodawcę na odpowiedź Klienta to 24 godzin roboczych, liczonych od godziny nadesłania zapytania lub od godziny 08:00 czasu Środkowoeuropejskiego, jeśli zapytanie zostało przesłane po godzinach roboczych.
- Jeśli Klient nie zdoła udzielić odpowiedzi po 24 godzinach roboczych Firma zastrzega sobie prawo do nałożenia dodatkowych opłat na poczet roboczogodzin w wysokości będącej wynikiem ilorazu kwoty Usługi przez ilość szacowanych roboczogodzin za każdą kolejną godzinę roboczą opóźnienia. W przypadku, gdy opóźnienie wynosi 48 godzin roboczych dalsze naliczanie opłat zostaje wstrzymane i usługa zostaje kontyunowana zgodnie z osądem Usługodawcy lub wstrzymana do czasu uzyskania odpowiedzi.
- Klient ma możliwość bezpłatnego zgłaszania uwag i korekt do Towarów, pod warunkiem że uwagi i korekty pozostają spójne z Umową, tj. nie dotyczą wprowadzania zmian odbiegających od koncepcji ustalonej w Umowie. Usługodawca zastrzega sobie prawo do naliczenia dodatkowej opłaty za wykonanie korekt wykraczających poza warunki Umowy, przed wykonaniem których informuje Klienta ustaloną w Umowie metodą kontaktu.
- Usługodawca jest autorem Towarów i w szczególnych przypadkach może odmówić wprowadzenia zmian do Towarów. Usługodawca wprowadza nieodpłatnie zasugerowane mu przez Klienta zmiany do Towarów, jeśli uzna je za stosowne i Usługodawca zastrzega sobie prawo do odmowy wprowadzenia nieodpłatnych zmian jeśli uzna, że wprowadzane zmiany w sposób istotny odchodzą od specyfikacji Towaru ustalonej w dokumentacji Umowy. Nastąpi to w ciągu pięciu dni roboczych. Bezpłatna korekta może dotyczyć jedynie obiektywnych błędów (np. niezgodność wymiarów), które popełnił Usługodawca i niedopełnienia ustaleń określonych w Umowie. Inne poprawki, wynikające ze zmian leżących po stronie Klienta – np. zmianie koncepcji, są dodatkowo płatne.
- Klient ma możliwość zgłoszenia uwag do dostarczonego mu przez Usługodawcę Towaru w terminie do czternastu dni roboczych. Po upływie wskazanych dni roboczych, gdy Klient nie zgłosił uwag, przesłane Towary uznawane są za spełniające warunki Umowy.
- Towar jest zgodny z umową, jeśli zgodne z Umową pozostają jego:
- opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność.
- przydatność do szczególnego celu, do którego jest potrzebny Klientowi, o którym Klient powiadomił Usługodawcę najpóźniej w chwili zawarcia umowy i który Usługodawca zaakceptował.
§6 GWARANCJA I REKLAMACJE
- W przypadku złożenia zamówienia na Towary fizyczne, będącymi Towarami nieprefabrykowanymi, zgodnie z pkt. 3. art. 38 ustawy o prawach konsumenta prawo do zwrotu Towaru Klientowi nie przysługuje.
- Wszystkie Towary wytwarzane przez Firmę objęte są jednomiesięczną gwarancją producenta, w czasie trwania której Firma zobowiązuje się do naprawy lub wymiany Towaru niezgodnego z Umową.
- W razie braku zgodności Towaru z umową Konsumentowi przysługują uprawnienia określone w przepisach Ustawy.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Towaru z Umową w zakresie określonych w §5 pkt. 11, jeżeli Konsument, najpóźniej w chwili dokonania płatności za realizację Umowy przez Firmę, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha Towaru odbiega od wymogów zgodności z umową określonych w §5 pkt. 11 oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy Towaru.
- Usługodawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z umową wynikający z niewłaściwego zamontowania Towaru, jeżeli:
- zostało ono przeprowadzone przez Usługodawcę lub na jego odpowiedzialność,
- niewłaściwe zamontowanie przeprowadzone przez Klienta wynikało z nieoczywistych błędów Towaru, do których zalicza się:
- wykonanie Towaru z materiału niedostowanego do wymogów opisanych w Umowie,
- Towar posiada nieprzewidzianą geometrię, powstałą w wyniku wykonywanej usługi przez Usługodawcę, uniemożliwiającą właściwe zamontowanie Towaru lub powoduje uszkodzenie Towaru podczas montażu Towaru, która to nie wynikła z powodu działania opisanego w §5 pkt. 7.
- Uwagi co do dostarczonego Klientowi Towaru należy zgłaszać drogą elektroniczną na adres Usługodawcy lub za pośrednictwem innych środków komunikacji, używanych przez Usługodawcę.
- Rozpatrzenie reklamacji przeprowadza się w ciągu 14 dni roboczych licząc od dnia wpłynięcia do Usługodawcy zgłoszenia dotyczącego reklamacji.
- Odpowiedź w sprawie reklamacji jest wysyłana na adres elektroniczny Klienta.
- Jeżeli Towar jest niezgodny z umową, Klient może żądać jego naprawy lub wymiany.
§7 PŁATNOŚCI
- Opłata za zrealizowane zlecenie jest uiszczana na podstawie faktury. Usługodawca przyjmuje zaliczkę w wysokości 40% wartości zlecenia przed wykonaniem zlecenia, chyba że strony uzgodnią inaczej. Drugą część Klient wpłaca przed otrzymaniem ostatecznej wersji Produktu w dniu, w którym Usługodawca ogłasza wykonanie zlecenia i przedstawia dowód wykonania zlecenia, lub po uzgodnieniu innego terminu z Usługodawcą.
- Klient ma prawo do odstąpienia od umowy po wykonaniu przelewu na konto Usługodawcy, jednak zaliczka nie podlega zwrotowi, ponadto wpłata zaliczki jest równoznaczna z tym, że klient zapoznał się z niniejszym Regulaminem i go akceptuje.
- Płatności za zaliczkę i realizację Umowy dokonuje się w postaci elektronicznej na konto bankowe wskazane w treści Umowy.
- Klient zgadza się na otrzymanie faktury drogą elektroniczną.
§8 OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
- Warunkiem wysłania zapytania przez formularz wyceny lub e-maila dostępnego na Witrynie jest podanie adresu e-mail Klienta oraz akceptacja warunków niniejszego Regulaminu.
- Dane zawarte formularzu nie są ujawniane przez Usługodawcę osobom trzecim.
- Administratorem danych osobowych Klienta jest firma Łukasz Jastrzębowski Dreambinger Modelowanie i druk 3D NIP: 839-314-01-90.
- Administratorem Danych Osobowych jest Dreambinger.
- Administrator Danych Osobowych oświadcza, że dane osobowe zbierane za pośrednictwem Witryny są przetwarzane zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwanego dalej: RODO).
- Dane osobowe Klienta przetwarzane będą w celu świadczenia przez Firmę usług na rzecz Klienta, a także dochodzenia roszczeń, tworzenia rozliczeń i wystawiania dokumentów księgowych.
- Przetwarzane będą następujące dane osobowe Klienta:
- imię i nazwisko,
- dane osoby kontaktowej,
- adres poczty elektronicznej,
- adres prowadzenia działalności gospodarczej,
- numer telefonu,
- numer identyfikacji podatkowej (NIP).
- Dane osobowe Klienta nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy.
- Z zastrzeżeniem ograniczeń wynikających z RODO i innych przepisów prawa, Klient posiada prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych osobowych, prawo wniesienia sprzeciwu, a także prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych w dowolnym momencie.
§9 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Klient potwierdza, że zapoznał się z niniejszym Regulaminem i zobowiązuje się do jego przestrzegania.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za prawdziwość danych, które podaje Klient.
- Usługodawca zbiera od Klientów dane potrzebne do kontaktu z – adres e-mail i/lub numer telefonu kontaktowego, oraz dane potrzebne do wystawienia faktury za dostarczony produkt: imię i nazwisko, ulicę i miasto, kod pocztowy, telefon, NIP oraz nazwę firmy.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego Regulaminu z ważnych powodów, w szczególności z powodu zmian przepisów prawa lub zmian technologicznych. Wszystkie zamówienia przyjęte przez Sprzedawcę do realizacji przed dniem wejścia w życie nowego Regulaminu są realizowane na podstawie Regulaminu, który obowiązywał w dniu składania zamówienia przez Klienta. Zmiana Regulaminu wchodzi w życie od dnia opublikowania go na Witrynie. W razie, gdy Klient nie akceptuje nowej treści Regulaminu obowiązany jest zawiadomić o tym fakcie Usługodawcę, co skutkuje rozwiązaniem umowy z chwilą wejścia w życie nowej treści Regulaminu. Klient nie ponosi z tego tytułu żadnych kosztów.
- Klient zezwala Usługodawcy na wskazanie go jako swojego Klienta, w celach marketingowych, a także wyraża zgodę na prezentację prac będących przedmiotem Umowy na dowolnych stronach www, będących portfolio Usługodawcy.
- Jeśli Klient nie wyraża zgody na umieszczenie zamówionego produktu w portfolio Usługodawcy, zobowiązany jest do poinformowania go o tym w e-mailu przed wykonaniem usługi.